Hry

Jak poznat druhy karet?

7-9 – mají na kartě odpovídající počet znaků (pozor na easter eggy – překvapení v podobě jinak tvarovaných znaků – jiný klobouk…)

10 – má 10 znaků a navíc je pro přehlednost označena X

spodek – ten co má koule dole – znak je v levém horním rohu

svršek – znak je v levém horním rohu karty

král – má dva znaky nahoře a mezi nimi korunku

eso – má dva zvětšené znaky na horní části karty a mezi nimi NEMÁ korunku 


PRŠÍ ti na cirkus

Zábava pro: 2-6 tenťáků (silní borci, kteří staví šapitó)

Cíl hry: Zmoknout co nejmíň. (Protože sušit všechny cirkusový kostýmy a rekvizity je fakt pruda!)

Jak vyhraješ: Porazíš ostatní.

Jak porazíš ostatní: Zbavíš se všech karet a řekneš: “Dneska nemakám!”

PRAVIDLA PRŠENÍ:

Nejkrásnější tenťák zamíchá balíček karet a rozdá každému hráči stejný počet (4-6) karet. Jednu kartu položí lícem nahoru na stůl (základní karta). Zbytek karet, tvoří dobírací balíček (položí se rubovou stranou nahoru). Toho, kdo si během hry z balíčku líže další kartu nebo karty, si ostatní tenťáci mohou volně dobírat. Proto dobírací balíček.

Základní karta udává barvu či hodnotu. Pokud je základní karta svršek, otočí se zbytek balíčku, a ta barva, která je na spodní kartě, se začne hrát. Na základní kartu hráči ve směru hodinových ručiček odhazují své karty, přičemž smí odhodit jen kartu, která má buď stejnou hodnotu anebo barvu, jako vrchní lícová karta. Pokud hráč nemá kartu, kterou by mohl odhodit, musí si tzv. líznout, tedy dobrat kartu z dobíracího balíčku. V tuto chvíli si ho mohou ostatní hráči volně dobírat.

SPECIÁLNÍ KARTY

  Svršek – Odhazování svršků změní každou hru…V této hře je pomocí svrška možné změnit průběh hry a barvu karet, které je potřebné vyložit. Svrška lze použít na jakoukoliv kartu, s výjimkou Esa a Sedmy.

   Eso – Eso lze vyložit vždy na kartu stejné barvy s výjimkou sedmy, nebo ho použít k přebití esa protihráče (není povinnost, jste tu přeci dobrovolně). Následující hráč stojí a ztrácí svůj tah. Ano, opravdu stojí – stojí a přemýšlí, co udělal v životě špatně, že skončil právě tady.

   Sedma – Lze jí vyložit na kartu stejné barvy nebo na přebití soupeřovy sedmy. Tenťák, který je na řadě po vyložení sedmy a nemá v ruce sedmu vlastní, ztrácí kolo a musí si z balíčku líznout 2 karty (dvojité dobírání, haha). Pokud je sedma přebitá, počet karet se násobí až do maxima 8 karet (osminásobné dobírání, velký haha).

   Červená sedma  – Karta, která si tě povodí a vrací tě do hry. Pokud některý  z  hráčů již dohrál hru (zbavil se karet v ruce), ale hráč v po jeho pravici vynese červenou sedmu, musí si líznout 2 karty a vrací se do hry. Chop se lopaty a pracuj!


KLIKOŠKRT aneb Procházkovic mozkovar

Jak se to hraje: Celé je to stejné jako “PRŠÍ ti na cirkus”, ale!

Jaké to má ALE: Když odhazuješ PŘEDposlední kartu, musíš říct “klikoškrt”. Pokud zapomeneš a někdo z protihráčů tě na to upozorní, musíš lízat pět karet (pak je důkladně omýt, než se s nimi začne opět hrát). Ostatní tě mohou nachytat pouze do chvíle, než další hráč položí kartu na stůl.

Co když vážně (omylem) vyhraješ: Ten kdo vyhrál hru, vymýšlí nové pravidlo pro další hry (např. na osmičku se lížou tři karty a vzájemně se přebíjejí se sedmičkami, spodky mění na konkrétní výšku karty, kdo zahraje zeleného krále, musí dělat pět dřepů….). Tím se hra více a více komplikuje a je stále těžší nezapomenout na základní pravidlo tj. říct “klikoškrt“ u předposlední karty.

Co z toho budeš mít: Procvičení pozornosti, trpělivosti a hlubokého mindfulness. Kultivované soft skills a smysluplně strávený čas s rodinou či přáteli. Zavařenou hlavu, pocity zmaru a vlastního selhání, ukojenou škodolibost a rodinnou hádku na stole. 


ANGAŽMÁ aneb vyšší bere

Zábava pro: 2-5 motivovaných artistů

Cíl hry: Porazit všechny ostatní účastníky konkurzu a získat cirkusové angažmá.

Jak dostaneš angažmá: Vyhraješ.

Jak vyhraješ: Získáš všechny karty na světě.

JAK PROBÍHÁ KONKURZ:

Všechny karty rozdělíš na stejné hromádky podle počtu hráčů.

Všichni naráz vykládají horní kartu z balíčku na stůl lícem nahoru. Kdo má kartu s vyšší hodnotou, ten si bere všechny vyložené karty k sobě a uloží si je na spod balíčku. Pokud se potkají dvě stejné hodnoty, následuje boj tj. musí se vyložit tři karty a počítá se hodnota té poslední. Pokud si získal všechny karty, dals to. Získal si cirkusové angažmá, hurá. Teď tě čekají roky dřiny a odříkání, společenské pohrdání a mizerný peníze.


Principál a klaun

Zábava pro: 2 nadějné dramaturgy a další analyticko-strategické mozky

Cíl hry: Udržet si svého klauna a co největší ansámbl

DRAMATURGICKÁ ROZVAHA:

Je to takhle. Principál (eso) může pérovat a prudit všechny v cirkuse. Všechny kromě klauna (sedma), který je skutečným vládcem šapitó.

Každý dramaturg má v ruce všechny karty jedné barvy (je jich osm). Oba současně vykládají každé kolo jednu kartu dle svého výběru a vyšší hodnota bere nižší. Akorát ve chvíli, kdy je současně vyložen klaun i principál, tak klaun (sedma) poráží principála (eso). V ostatních případě o svého klauna přijdeš. A to je důvod truchlit. Cirkus bez klauna není cirkus. 

Hraje se právě na osm kol.

Přišel si o svého cirkusového klauna? Najdi svého vnitřního klauna a dovol mu se projevit. Bude pravděpodobně někde vedle tvého vnitřního autisty nebo idiota.


Ferblodkaz na hru

hrávali jsme na vánočním trhu v Hannoveru s kolegy šermíři a muzikanty


Najdi představení – jeden hráč vybere představení z chůdadlího REPERTOÁRU a druhý ho musí co nejrychleji najít na chůdadlích hrací kartách, nebo říct, že na nich tohle představení není. Poté se role obrátí…


Ulov hlodavce – postupně otáčejte chůdadlí karty. Úkolem všech hráčů je na otočené kartě najít myš a ukázat na ní. Kdo je první, získává bod.

Vyprávěj příběhy – vyprávěj o každé kartě zvlášť nebo třeba o třech za sebou. Kdo koho potkal a co se stalo…

Věštění z chůdadlích karet – vylosuj si kartu, podívej se na ní – obrázek určuje tvoje budoucí povolání. Jééé – z tebe bude taky cirkusák? Tak se ozvi Továrníkovi, on tě určitě rád angažuje.

Mariáš – to je klasika, ale mi k němu žádný speciální vztah nemáme (krom toho, že by si ho Továrník rád zahrál, ale nemá s kým :+)

Přesunout se na začátek